fot. Janusz Baranowski Sekcja Rekreacyjna BOG-TUR po raz kolejny wzięła udział w 3-dniowym rajdzie w dniach 26-27-28 kwietnia. Jest to rajd międzynarodowy organizowany przez 3 państwa w celu propagowania turystyki na terenie Euroregionu NYSA

W dniu polskim pod nazwą "Łużyckie Wędrówki" organizowanym przez miasto Lubań i tutamtejsze organizacje między innymi PTSM, PTTK wybraliśmy trasę na 24 km. Powiodła ona nas z Nowej Karczmy przez Henryków, Nawojów Łużycki do Radogoszczy gdzie spotkaliśmy naszych kolegów rowerzystów na ciepłym poczęstunku. Po wspólnych zdjęciach ruszyliśmy dalej do Uniegoszczy o stamtąd na metę do hali MOSiR w Lubaniu.

Nocowaliśmy w Ośrodku Wczasowym „Juniorcamp” w Novym Mescie.

Dzień czeski pt. „Putovani Jizerkami” przywitał nas deszczem i mgłą, tu organizatorem było Nove Mesto. Po zarejestrowaniu się na starcie ruszyliśmy na 15 km szlak. Najwyżej położonym punktem tej trasy był a góra Medenec (777 m n.p.m.) pozostałą część wędrówki odbyliśmy po w miarę płaskim terenie wokół Novego Mesta. Naszą metą był ośrodek „Juniorcamp”.

Stamtąd zostaliśmy przewiezieni do Olbersdorfugdzie na Hali Sportowej mieliśmy nocleg.

Dzień trzeci niemiecki pt. „Zittauer Gebirgslaufund Wandertreff” organizowało miasto Zittau. Tu po długich obradach (pęcherze i otarcia na nogach) wybraliśmy 12 km trasę, która przez piękne lasy zaprowadziła nas na górę Topf, a stamtąd z powrotem do Olbersdorfu Sportplatz na metę.

W tym roku na rajdzie przez 3 dni przeszliśmy 51 km, jest to niezły wynik zważywszy na aurę, naszym celem w przyszłym roku jest udział w rajdzie i przebycie dłuższych tras.

Serdeczne podziękowania organizatorom za wspaniałą organizację imprezy.

Pozdrowienia dla wszystkich znajomych z rajdu.