14 lat temu podjęto decyzję o zlikwidowaniu ostatniego pociągu pasażerskiego, który dojeżdżał do Bogatyni. Teraz jest szansa na przywrócenie linii do Bogatyni
Dokładnie 3 kwietnia 2000 roku podjęto decyzję o zamknięciu linii kolejowej ruchu pasażerskiego na odcinku Bogatynia - Mikułowa. To był koniec sięgającej kilkudziesięciu lat tradycji przewozów pasażerskich. Dziś tory "znikają", a budynki straszą. Może w 2022 roku to się zmieni.
Można zagłosować za przywróceniem linii pociągowej do Bogatyni (głosuj tutaj). Linia kolejowa Bogatynia – Zgorzelec może rozpocząć funkcjonowanie po rewitalizacja linii nr 290, 779 i 786 na odcinku Studniska – Bogatynia o długości 33 km. Szacowany koszt to 65 mln zł.
Kolej2022.pl to portal założony przez Centrum Zrównoważonego Transportu. Jak informują twórcy plebiscyt obecnie wchodzimy w nowy okres finansowy Unii – okres 2014-20. Właśnie decyduje się ostateczny kształt programów inwestycyjnych na ten okres. Będą one realizowane nominalnie w okresie 2014-20, ale w praktyce 2 lata dłużej. Do 2022 roku wszystkie inwestycje z tych programów będą musiały być zakończone.
Witryna Kolej 2022 powstała aby pomóc samorządom regionalnym w identyfikacji i wyborze możliwych projektów kolejowych do realizacji w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych. Społeczeństwu umożliwi natomiast wzięcie udziału w tym procesie i wygenerowanie sygnału do władz, które projekty mają najwyższe poparcie społeczne. Głosowanie trwa do 20 listopada.