Na szczycie góry znajduje się trzygwiazdkowy hotel i restauracja, fot. Wojtek10 grudnia o godz. 7.00 grupa piechurów z BOG-TUR wyruszyła na zdobycie góry Ještěd. Jest to najwyższy szczyt Grzbietu Jesztedzkiego 1012 m n.p.m., leży na południowy zachód od Liberca w Czechach

Na szczycie góry znajduje się trzygwiazdkowy hotel i restauracja, który powstał w miejsce spalonej chaty w 1965 r. według projektu architekta Karla Hubaczka.

Dzięki tej wieży o wysokości 90m otrzymał on nagrodę Perrota, która jest najwyższą oceną Międzynarodowej unii architektów, roztacza się z niej przepiękny widok na wszystkie strony świata.

Wyruszyliśmy spod LO przez Markocice do Heřmanic na przystanek (około 2,5 km). Tam wsiedliśmy do autobusu o godz. 8.10, który zawiózł nas do Frýdlantu na stację kolejową. Dalej pojechaliśmy pociągiem o godz. 8.46 do Liberca. Przeszliśmy na przystanek tramwajowy znajdujący się przed dworcem i linią nr 3 o godz. 9.32 dojechaliśmy do końca, na pętlę. W pobliskim Centrum Informacji podbiliśmy pieczątki w książeczkach GOT oraz Euroregionu i ruszyliśmy niebieskim szlakiem do góry.

Miłym zaskoczeniem był leżący śnieg, im wyżej tym więcej. Niestety mgła i szadź w dużym stopniu ograniczyły nam widoki.

Chwila odpoczynku w restauracji przy gorącej zupie i z powrotem na dół. Wracaliśmy drogą przez skocznię narciarską do przystanku tramwajowego (na pętli) i linią nr 3 o godz. 14.29 powrót na dworzec kolejowy.

Czas wolny spędziliśmy spacerując po libereckim rynku oraz słuchając koncertu kolęd w wykonaniu uczennic ze szkoły muzycznej. Powrót pociągiem do Frydlandu o godz. 16.30 i dalej autobusem do Heřmanic o godz. 17.13.

Zaprzyjaźniony kierowca wysadził nas pod „Hospudką”, gdzie przy gorącej herbacie wspominaliśmy przeżyty rajd.

Ogromnym plusem tej wyprawy był bilet Euroregionu Nysa, który dzień wcześniej zakupiliśmy w Bogatyni na dworcu PKS (25 zł indywidualny, a 75 zł grupowy do 5 osób). Dzięki niemu nie musieliśmy martwić się na trasie o bilety, ponieważ uprawnia on do korzystania z państwowych środków lokomocji na terenie Euroregionu. Bilet jest ważny cały dzień. Polecam.

Relację spisała Bogusia Pikulska, a zdjęcia zrobił kolega Wojtek.