fot. Baranowski JanuszW dniu 8 marca grupa z BOG-TUR wybrała się do Lwówka Śląskiego, gdzie zwiedziliśmy Regionalny Browar

Obecnie istniejący browar przemysłowy powstał w XIX wieku, założył go Julius Hohberg, odkupił on od magistratu miasta browar obywatelski utworzony w 1850 roku przez Bractwo Browarne na terenie dawnego zamku, rozbudował i uczynił z niego jedno z największych tego typu przedsiębiorstw na Dolnym Śląsku. Po jego śmierci synowie kontynuowali rozwój zakładu. W 1921 roku browar przekształcono w spółkę akcyjną a w 1936 przedsiębiorstwo zostało przejęte przez browar z Goerlitz. W czasie II wojny światowej nie zaprzestał produkcji dopiero wstrzymano ją na krótko w 1945 roku w związku z zajęciem go przez Armię Czerwoną, po wojnie zakład znacjonalizowano i dalej warzono w nim piwo. Obecnie właścicielem jest Pan Jakubiak.

Przy Browarze mieści się izba pamiątkowa, od niej zaczęliśmy zwiedzanie, Pan Przewodnik zapoznał nas z historią zakładu, opowiedział o znajdujących się tu eksponatach a potem oprowadził po browarze. Obejrzeliśmy warzelnie, piwnice leżakowe a także linię produkcyjną na której nalewane jest piwo do butelek, na zakończenie była degustacja .

Korzystając z obecności profesjonalnego Przewodnika naszej koleżanki z Bolesławca Marty Satoły (dziękujemy) zwiedziliśmy też miasto. Lwówek Śląski jest jednym z najstarszych miast Dolnego Śląska, ma bogatą historię i sporo zabytków: klasycystyczny pałac wybudowany na życzenie księcia Konstantyna von Hohenzillern-Hechingena, obecnie mieści się tu siedziba władz gminnych i powiatowych, mury obronne z basztami- wieżami bramnymi Lubańską z XIV-XV w.( obecnie mieści się tu PTTK) i bramą Bolesławiecką z XIV-XVI w. , kościoły parafialny pw. Wniebowzięcia NMP z 1300 r., kościół pw. śś. Piotra i Pawła, w pięknym ratuszu z 1552 r. poszliśmy obejrzeć Muzeum z minerałami .

Piękna pogoda zachęciła nas do spaceru, niebieskim szlakiem pomaszerowaliśmy na Panieńskie Skały jest to zespół skał piaskowcowych o wysokości 30-50 m, powstałych na skutek intensywnych procesów wietrzenia mrozowego, w drodze powrotnej podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta.

Po dniu pełnym atrakcji powróciliśmy do Bogatyni.