31 lipca, Stowarzyszenie Sekcja Turystyczna „Bog-Tur” wybrała się na kolejną wycieczkę, aby uczcić pamięć katastrofy lotniczej, która miała miejsce 30 lat temu w Górach Izerskich. Dwa niewielkie samoloty, które leciały z pomocą humanitarną z Francji do Polski z lądowaniem w Katowicach, rozbiły się na zboczu Smedavskiej Góry.

Warunki atmosferyczne tego dnia (23.04.1992) były bardzo trudne - w kwietniu panuje tu jeszcze sroga zima oraz często mgła. Wszyscy członkowie załóg obydwu samolotów zginęli na miejscu. Samoloty jak i szczątki ofiar były trudne do odnalezienia przez śnieżną zimę. Na symbolicznym miejscu katastrofy, wraz z zaprzyjaźnioną grupą ze Świeradowa Zdroju, chwilą ciszy uczciliśmy rocznicę tragedii. Po chwili odpoczynku udaliśmy się w dalszą drogę na kolejne górskie zdobycze Frýdlantské Cimbuří oraz piękny wodospad. Przez cały czas wędrowania towarzyszyła nam miła atmosfera oraz wymarzona pogoda. Po dojściu do przepięknego wodospadu Białego Potoku i zrobieniu zdjęć ruszyliśmy do wsi Bily Potok, skąd pojechaliśmy grzecznościowo transportem do Hejnic, skąd dalej pociągiem do Frýdlantu.

We Frydlancie zwiedziliśmy rynek oraz odwiedziliśmy restauracje z minionych czasów (czechosłowackich), gdzie mogliśmy podziwiać dobrze zachowane pamiątki z tamtych lat. Autobusem Euroregionu wróciliśmy do Bogatyni planując kolejną wyprawę.