W dniach 30-04 do 02-05-2022, gościliśmy w Bogatyni, 15-osobową grupę rowerzystek i rowerzystów z Konina, którzy przyjechali zwiedzić nasz piękny zakątek.

W ostatnią sobotę kwietnia, 10-osobowa grupa przewodników z „Bog – Tur” oraz 15-osobowa grupa cyklistów z Konina postanowiła zobaczyć nasz sławny „Trójstyk”, tam gdzie zbiegają się granice Polski, Czech i Niemiec. Następnie pojechaliśmy na kąpieliska: w Niemczech Olbersdorfer See i Czechach Kristina. Na wieczór umówiliśmy się aby pieszo udać się do czeskich Hermanic na symboliczne palenie czarownic. W pierwszym dniu maja, obie grupy pojechały do Czech zwiedzić katedrę w Hejnicach, miasto i rynek we Frydlancie a w drodze powrotnej tzw. „piekło” w Hermanicach. W trzecim dniu pobytu 2 maja, obraliśmy kierunek niemiecki. Pojechaliśmy zwiedzić klasztor Marienthal w Ostritz, po drodze zerknęliśmy na pałac w Radomierzycach a następnie na kąpielisko, po zalanej niemieckiej kopalni odkrywkowej Berzdorfer See. Wspólnie przejechaliśmy na rowerach ponad 160 km w ciągu trzech dni, za co serdecznie dziękujemy BARDZO SEMPATYCZNEJ grupie z Konina, jak mawiał klasyk, podróże kształcą i łączą. Specjalne podziękowania komandorowi (przewodnikowi) z „Bog-Turu” Henrykowi Kulakowi.