Po przebudowie od poniedziałku, 16 października ponownie otwarto odcinek drogi III/2909 pomiędzy Raspenavą i miejscowością Krasny Les. Przebudowa, która jest częścią projektu "Od zamku Frýdlant do zamku Czocha", trwała osiem miesięcy. Koszt całkowitej rekonstrukcji wynosił 24,3 mln koron (ponad 4 mln zł). Obecnie trwa selekcja sadzonek drzew nowej alei.

 Fot. Liberecki Kraj

Inwestycja zawiera kompletną rekonstrukcję asfaltowej nawierzchni, naprawę dróg nieutwardzonych bocznych, kompletny remont przepustów melioracyjnych, oraz przywrócenie poziomych i pionowych znaków drogowych. Prace obejmowały także modyfikacje połączeń poszczególnych dróg i tras zjazdowych. Koszt całkowitej rekonstrukcji wynosił 916 477,88 EUR. Liberecki Kraj otrzymał dotację w wysokości 90% całkowitego kosztu programu Interreg-A Czechy - Polska na lata 2014 - 2020. Prace budowlane przeprowadziła wyłoniona na podstawie przetargu firma Eurovia Inc.

- Obecnie odbywa się przetarg na dostawcę sadzenia nowej alei. Spodziewamy się, że drzewa zostaną posadzone wzdłuż jednej strony drogi wiosną przyszłego roku. Jest to około 124 drzew, głównie lipy, osiem pozostałych drzew oczekuje na leczenie - mówi Marek Pieter, zastępca Hetmana ds. sektora transportu, inwestycji i zamówień publicznych. W ramach projektu sadzenia region otrzymał dotację z Programu Operacyjnego Środowiska.

Przebudowa tego odcinka jest częścią projektu „Od zamku Frydlant do zamku Czocha”, która obejmuje pracę nad w sumie 25 km dróg II. i III. klasy. Od września tego roku, w ramach programu jest także remontowany odcinek drogi III/2919 z Novego Mesta pod Smrkiem do miejscowości Řasnice. Zakończenie przebudowy drogi III/03511 Frydlant - Kunratice - granica państwa, i drogi II/291 z Novego Mesta pod Smrkiem - granica państwa planowane jest jeszcze w tym roku. Ostatnie zadanie w ramach projektu, którym jest przebudowa drogi III/2918, i droga III/2915 z Dolni Řasnice - Serbska - granica państwa zostanie zakończona w przyszłym roku. Jest to najdłuższy (prawie 11 km), ale także najbardziej wymagający odcinek budowy.

- Jest to największy projekt drogowy na granicy czesko-polskiej, i uważamy, że jest to wielka szansa, żeby zrealizować dzięki niemu rekonstrukcję w rejonie Frydlantu 25 km odcinków dróg wojewódzkich - powiedział hetman Libereckiego Kraju Martin Puta.

Nowe drogi skorzystają również w następnym roku i innych części dróg regionalnych, w szczególności drogi III/03511 – Frýdlant/Kunratice/granica państwa z Polską, droga II/291 – fragment od krzyżówki na Supí vrch przy Frýdlantcie/krzyżówka na Dolní Řasnici i droga III/2919 Nové Město pod Smrkem/Horní Řasnice.

Źródło, foto: Liberecki Kraj/kraj-lbc.cz

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.