XI Międzynarodowy Rajd Pieszy Łużyckie Wędrówki, fot. Bogusia PikulskaW dniach 15,16,17 kwietnia odbył się XI Międzynarodowy Rajd Pieszy ”Łużyckie Wędrówki”, w którym sekcja” Bog-Tur”przy OSiR w Bogatyni wzięła czynny udział

W dniach 15,16,17 kwietnia odbył się XI Międzynarodowy Rajd Pieszy "Łużyckie Wędrówki", w którym sekcja "Bog-Tur" przy OSiR w Bogatyni wzięła czynny udział. Pierwszy dzień tj. 15 kwietnia organizowany był przez stronę polską a konkretnie przez Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych w Lubaniu, Komandorem rajdu był Henryk Sławiński. Prywatnymi autami przez Czechy dotarliśmy na start w Lubaniu tj. do Hali Sportowej MOSiR. Grupa rowerzystów wyruszyła na wytyczoną trasę a my piechurzy udaliśmy się na swoją. Naszym zadaniem było maszerować według mapki odnajdując po drodze punkty kontrolne gdzie na kartach startowych przybijano nam pieczątki. Krok za krokiem zwiedzaliśmy piękną ziemię lubańską zahaczając po drodze o takie miejscowości jak Pisaczów, Wesołówka, Zaręba Kościelnik, Jałowiec gdzie zorganizowano nam w motelu „Eureka” ciepły posiłek.

Posileni poszliśmy dalej przez Uniegoszcz na Hali Sportowej MOSiR. Trochę zmęczeni ale zadowoleni dotarliśmy na metę gdzie koledzy rowerzyści już na nas czekali a także dyplomy i uściski dłoni organizatorów. Po wspólnej sesji zdjęciowej rowerzyści wracali do domu a my autobusem pojechaliśmy do Novego Mesta pod Smrkem na nocleg. Czesi przywitali nas ciepłą kolacją a po krótkim odpoczynku było otwarcie imprezy przez Klub Czeskich Turystów, którzy organizowali drugi dzień tj. 16 kwietnia, potem wspólna zabawa do północy a rano na szlak. Organizatorzy postarali się o pogodę ,zasady rajdu były takie jak poprzedniego dnia, marsz według mapy, przybijanie stempli w punktach kontrolnych.

Malowniczo położona trasa w Górach Izerskich wiodła do Lázně Libverda, Hejnie, okolice Billego Potoku dalej do schroniska Hubertova bouda, Kyselka do naszego ośrodka Juniorcamp, w sumie ponad 20 km . Na mecie czekał na nas ciepły posiłek  oraz dyplomy, plakietki oraz uściski kierownictwa rajdu. Po pożegnaniu się z sympatycznymi Czechami autobusem udaliśmy się do Olbersdorfu koło Zittau na kolejny nocleg tym razem na Sali gimnastycznej( przydały się dźwigane śpiwory i karimaty). Dzień trzeci tj. 17 kwietnia organizował Powiatowy Związek Sportowy Dolnych Łużyc z Zittau. Po zgłoszeniu się przez nas na starcie w Hali Sportowej w Olbersdorf, pobraniu mapek i kart do przybijania pieczątek w punktach kontrolnych ruszyliśmy podziwiać Góry Łużyckie. Trasa prowadziła urokliwymi terenami przez Olbersdorf, Hainewelde, okolice Grossschoenau z powrotem do Hali Sportowej, razem 22 km.

Na mecie czekały na nas dyplomy, gratulacje i brawa organizatorów. W tym roku rajd był bardzo udany, wędrowaliśmy pięknymi trasami, na których witaliśmy się ze starymi znajomymi(pozdrowienia dla pań i młodzieży z Poznania oraz busika a także pań z Lubania) poznawaliśmy też nowych (uściski dla Witka z żoną oraz Zenka z Jeleniej Góry). Podziękowania dla PTSM zwłaszcza pana Sławińskiego za zorganizowanie tego wspaniałego rajdu, w przyszłym roku też wystartujemy.