Przez ostatnie miesiące współpraca transgraniczna, ze względu na obostrzenia związane z Covid-19, ograniczała się głównie do kontaktów mailowych i telefonicznych. Obecnie, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa, partnerzy ze Związku Miast wracają do realizacji wspólnych projektów i pracy w grupach projektowych.

 

7 września w Jugendhaus Villa w Zittau odbyło się przekładane spotkanie robocze w ramach projektu pn. "Tworzenie sieci wsparcia w Euroregionie Nysa na rzecz osób dotkniętych przemocą w rodzinie” . Jego tematem przewodnim było opracowanie trójjęzycznych kart pomocy w sytuacjach kryzysowych oraz organizacja wyjazdu do Domu dla Samotnych Matek z Dziećmi MONAR-MARKOT w Pobiednej, który planowany jest na 29 października. Specjaliści pracujący z ofiarami przemocy będą mieli możliwość odwiedzenia polskiego ośrodka i wymiany doświadczeń.

8 września w bogatyńskim urzędzie odbyło się posiedzenie grupy projektowej Związku Miast  „Integracyjna praca szkół”, z udziałem dyrektorek gminnych przedszkoli z Bogatyni i Hradka. Osoby zajmujące się oświatą w poszczególnych gminach zreferowały jak podczas pandemii wyglądała nauka po każdej z trzech stron granicy. Głównym punktem obrad było omówienie kolejnego lustrzanego polsko-czeskiego mikroprojektu - „Od przedszkola bez granic - sport, kultura, ekologia - Bogatynia” . W działaniach zaplanowanych dla maluchów z publicznych przedszkoli Gmin Bogatynia i Hradek, gościnnie będą brały udział również przedszkolaki z Niemiec. Po stronie polskiej zaplanowano m.in. spotkania integracyjne podczas zumby i wyjazdu w Karkonosze, Międzynarodowy przegląd przedszkolnych zespołów tanecznych i  wspólne warsztaty cyrkowe. Projekt jest realizowany w ramach programu Interreg V-A Republika Czeska-Polska i uzyskał 12.477,52 euro bezzwrotnego dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Jego cele to między innymi: rozwój i wzmacnianie transgranicznych działań na pograniczu polsko-czeskim, nawiązanie nowych kontaktów partnerskich, kształtowanie umiejętności współdziałania w trójnarodowym zespole, przełamywanie barier, weryfikowanie stereotypów i uprzedzeń. Ważnymi aspektami działań projektowych są nauka wzajemnej tolerancji i szacunku oraz rozwijanie kompetencji lingwistycznych przedszkolaków i ich nauczycieli.

Źródło: UMiG Bogatynia

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.