13 listopada Sekcja Turystyki Rekreacyjnej ”Bog –Tur”  wybrała się tym razem do Świeradowa-Zdroju. Wczesnym rankiem pojechaliśmy autobusem Euroregionu do Świeradowa, aby rozpocząć wędrówkę od punktu Ulicko, zielonym szlakiem.

Przy samym wejściu na szlak spotkała nas niespodzianka: "Uwaga polowanie!" Po zasięgnięciu informacji okazało się, że możemy iść dalej nie zbaczając ze szlaku. Początkowo szlak biegło ostro do góry, co spowodowało, że po kilku metrach musieliśmy się rozbierać. Temperatura rano była bliska zera. Im dalej się poruszaliśmy, tym bardziej byliśmy zachwyceni urokami jesieni. Przejście przez nieduży strumień okazało się nie lada gratką. Wcześniej był tam mostek, ale niestety się rozpadł. Do góry prowadziła ścieżka powstała w wyniku zastygnięcia magmy, która przywędrowała gdzieś z głębi ziemi w postaci błyszczących łupków. Pierwsza wieża widokowa na Czerniawskiej Kopie ukazała nam się w słońcu. Drewniana konstrukcja wieży została ciekawie wykonana przez Nadleśnictwo Świeradów. Widoki z wieży rozpościerające się na pasma górskie to istne cudo stworzone przez naturę. W przyrodzie czuć już późną jesień, liście opadające przypominające płatki róż. Szelest liści pobudzał w nas wyobraźnię dziecka i zabawy ruchowe. Kiedy udało nam się dotrzeć do kolejnej wieży zaczęło się robić wietrzne, co spowodowało jeszcze większy urok chylących kolorowych drzew. Kolejna wieża na szczycie góry Smrek (1124 m n.p.m.), która jest na zachodnim krańcu Wysokiego Grzbietu Gór Izerskich. Ma dwa wierzchołki oddzielone ledwo zauważalną przełęczką. Jest najwyższym szczytem czeskiej części Gór Izerskich. Budowa wieży to typowa metalowa konstrukcja, co tłumaczy jest przetrwanie w trudnych warunkach zimowych. Po chwili wytchnienia udaliśmy się w dalszą drogę na Stóg Izerski. Dzięki pięknej pogodzie wielu turystów odwiedziło górskie szlaki. Do samego schroniska na Stogu Izerskim było wręcz tłumnie. W samym Schronisku długa kolejka nas nie odstraszyła, ponieważ obsługa szybko i sprawnie poradziła sobie, rozładowując dużą kolejkę. Schronisko na Stogu Izerskim jest położne w malowniczej scenerii na wysokości 1060 m n.p.m. Jest przyjazne dla turystów i godne polecenia. Po zjedzeniu pysznej zupy brokułowej udaliśmy się w drogę powrotną.

Jeszcze ostatnie promienie słońca pożegnały ten przepiękny dzień. Autobusem Euroregionu Nysa powróciliśmy do Bogatyni.