Województwo Dolnośląskie podpisało wszystkie cztery umowy na studia dla projektów, które chce zrealizować w ramach programu Kolej Plus. Ostatnia podpisana umowa dotyczy przywrócenia kolei do Bogatyni - poinformował portal www.rynek-kolejowy.pl.

 

Nieczynny dworzec kolejowy Bogatynia-Turoszów, zdjęcie z 2016 roku, fot. www.instagram.com/bogatynia_info 

Według informacji "Rynku Kolejowego" samorząd województwa dolnośląskiego podpisał 15 października umowę z firmą Torovia na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla projektu pn. Rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego, wojewódzkiego transportu kolejowego. Wartość umowy to 958 174,80 zł brutto. 

Przypomnijmy, że po skreśleniu Bogatyni z listy kolejowej (więcej na ten temat w artykule Do Bogatyni raczej kolej minus) samorząd naszego miasta zdecydował się partycypować w kosztach wykonania studium (vide Kolej do Bogatyni? Jest jeszcze szansa, dołożymy do studium). W sierpniu br. Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski razem z Burmistrzem Wojciechem Dobrołowiczem podpisali umowę dotyczącą rewitalizacji linii kolejowej z Bogatyni do Zgorzelca.  Dzięki podpisanej dziś umowie jego sfinansowanie będzie możliwe dzięki współpracy samorządu województwa i samorządu Bogatyni. Koszt oszacowano na 1,4 mln złotych i samorządy podzielą się nim po połowie. Z uwagi na brak woli współpracy ze strony większości lokalnych samorządów: Miasta Zgorzelec, Gminy Zgorzelec, Gminy Sulików oraz Powiatu Zgorzeleckiego przy projekcie rewitalizacji kolejowej realizacja dokumentacji dla II etapu naboru została czasowo wstrzymana. Jedynie Gmina Bogatynia od początku wyrażała zainteresowanie i wolę współpracy przy tym ważnym społeczne projekcie. Dzięki uchwale samorządu Bogatyni o zabezpieczeniu środków finansowych w wymaganej kwocie województwo dolnośląskie kontynuuje również kompletowanie dokumentacji dla tego projektu. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule Kolej wróci do Bogatyni.

Wybrana firma ma przed końcem listopada br. przedstawić kilka wariantów powrotu kolei do Bogatyni. Dokładnie 21 lat temu podjęto decyzję o zlikwidowaniu ostatniego pociągu pasażerskiego, który dojeżdżał do Bogatyni (pisaliśmy o tym szerzej w archiwalnym artykule Już 12 lat bez pociągu pasażerskiego). 

 

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.