Miasto i Gmina Bogatynia ustanowiła swoje LOGO, które ma stać się jedynym oficjalnym symbolem promocyjnym - rozpoznawalnym, akceptowanym i pozytywnie kojarzonym. A wszystko to ma na celu budowanie jednolitej koncepcji graficznej promującej Bogatynię i budującej tożsamość jej marki.

[Czytaj także: Bogatynia ma nowe logo i hasło]

Prace nad stworzeniem LOGO rozpoczęły się już kilka miesięcy temu. Podjęli się tego pracownicy bogatyńskiego urzędu miasta, zajmujący się promocją oraz informacją.

Kolejnym zadaniem było stworzenie Księgi Znaku, która opisuje formę graficzną oraz użycie logo w konkretnych sytuacjach. Należy podkreślić, iż podejmując się tego wyzwania zaoszczędziliśmy od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, które zostały w budżecie gminy. Praktyką jest bowiem zlecanie projektowania logo prywatnym agencjom reklamowym.

LOGO Miasta i Gminy Bogatynia powstało na drodze restylingu symboli widniejących w herbie. Zostały one uproszczone i wpisane w trójkąt, który symbolizuje niepowtarzalne położenie Bogatyni na trójstyku Polski, Czech i Niemiec, ale także regionów (Dolny Śląsk, Saksonia, Liberecki Kraj) i partnerskich miast z trzech stron granicy, zwanych "Małym Trójkątem". Styk trzech granic to, poza symboliczną wartością, również jedna z najlepiej rozpoznawalnych atrakcji turystycznych tej części pogranicza. Kolorystyka LOGO nawiązuje do energii (barwa pomarańczowa), która w tym miejscu od dziesięcioleci jest produkowana z węgla, a od kilku lat również ze źródeł odnawialnych. To także energia ludzi, tworzących swoistą mozaikę kulturową, którzy z różnych stron Polski przyjechali "na Zachód", m.in. do pracy przy budowie Turowa, tu osiedli i założyli rodziny. To energia współczesnych mieszkańców, aktywnych zawodowo, społecznie, twórczo. Błękit z kolei to kolor kojarzony z czystością, spokojem i kreatywnością, nawiązuje do pozytywnej wizji przyszłości Bogatyni, jako inteligentnego miasta, neutralnego klimatycznie, prężnie rozwijającego się, otwartego i będącego dobrym miejscem do życia.

Jednym z elementów naszego logo jest hasło "Bogatynia 3ma energie", które nawiązujące do potencjału, jakim jest tutejsza energia. Zapis hasła z użyciem prostego rebusu nadaje mu nieszablonowy charakter i wieloznaczność: Bogatynia trzyma, a więc posiada, skupia energie, zaś "3ma" wskazuje na 3 rodzaje: konwencjonalną, odnawialną i ludzką. Liczba 3 w haśle jest także luźnym nawiązaniem do kształtu samego sygnetu, któremu slogan ten będzie towarzyszyć na materiałach promocyjnych, a który ma kształt trójkąta.

Wyrażamy nadzieję, że logo oraz hasło promocyjne Miasta i Gminy Bogatynia przypadną do gustu naszym mieszkańcom.

Źródło: UMiG Bogatynia

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.