- reklama -
b_699_699_16777215_00_images_stories_blogi_kolej_DSC_0005_1.JPG
Wszystkie wnioski zgłoszone przez województwo dolnośląskie zostały zakwalifikowane do drugiego etapu rządowego Programu Kolej Plus - poinformował marszałek województwa Cezary Przybylski. Wśród wniosków jest również linia kolejowa do Bogatyni.

Zdjęcie przykładowe, fot. archiwum

Poniżej lista naszych pięciu projektów, bardzo ważnych w walce z wykluczeniem komunikacyjnym na Dolnym Śląsku, które przeszły pozytywną weryfikację:

- budowa podstawowej infrastruktury, w obrębie Wrocławskiego Węzła Kolejowego, pozwalającej na uruchomienie nowych połączeń w ramach Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej na kierunkach Wrocław – Wołów, Wrocław – Jaworzyna Śląska oraz Wrocław – Środa Śląska;

- rewitalizacja odcinka linii kolejowej nr 284 (Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój) w celu włączenia powiatu złotoryjskiego do sieci wojewódzkich kolejowych połączeń pasażerskich. Projekt ten jest jednocześnie niezbędny dla realizacji projektu rewitalizacji dalszego odcinka linii nr 284 od Jerzmanic-Zdrój do Lwówka Śląskiego;

- poprawa jakości połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem dzięki wznowieniu ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna oraz odbudowie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 Wrocław Główny – Kobierzyce;

- rewitalizacja linii kolejowej nr 181 Oleśnica – Syców – Kępno w celu umożliwienia utworzenia linii komunikacyjnej Wrocław – Oleśnica – Syców – Kępno – Wieluń oraz skomunikowania z Wrocławiem jakich miast jak Syców (woj. dolnośląskie), Kępno (woj. wielkopolskie) i Wieluń (woj. łódzkie);

- rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci wojewódzkich kolejowych połączeń pasażerskich.

Teraz w ciągu 12 miesięcy opracujemy dokumentację studyjną. Po drugim etapie projekty będą podlegały kolejnej ocenie, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej i kwalifikacja projektów do realizacji w Programie - dodaje marszałek.

Więcej na ten temat pisaliśmy w artykułach: Pociąg w Bogatyni do 2028 roku? oraz Skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska.

 
 

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Bogatynia.info.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Prosimy trzymać się netykiety oraz nie wpisywać treści niezgodnych z prawem. Komentarze użytkowników niezarejestrowanych będą publikowane po akceptacji moderatora.

Kod antyspamowy
Odśwież

Komentarze   

-2 #7 Zośka63 2020-12-09 12:50
Ja tam wybieram na Burmistrza tego, co dużo nie obieca.Jest taki kandydat w Bogatyni.Mieszka od urodzenia i wszystko wie co tu jest grane .Będę na Pana głosowała :)
Cytować | Zgłoś administratorowi
+2 #6 Anna Nowak 2020-11-30 18:08
Nie wiem po co było likwidować PKP w Bogatyni, żeby teraz ogromnym kosztem je przywracać, o ile w ogóle się to kiedyś uda. Bo potrzebne jest bezdyskusyjnie.
Cytować | Zgłoś administratorowi
-3 #5 wyborca 2020-11-30 11:07
Trza przystanek zrobić przy akuaparku by nie było trza latem w słońcu chodzić z miasta kawał
Cytować | Zgłoś administratorowi
-3 #4 JuniorS 2020-11-30 10:25
Mydlenie oczów... Po pierwsze jaki zysk przewoźnik będzie miał z tego połączenia?
Technicznie brak możliwości połączenia linii Bogatynskiej z liniami Niemieckimi oraz Czeskimi... Kompletny brak linii od Zatonia do Bogatyni. Wszystko rozkradziono. Linia od Zatonia do Zgorzelca do naprawy. Pociągi towarowe jeżdżą ale rzadko i z minimalna prędkością... Brak zainteresowania odcinkiem Kopaczow, Porajow przez ktory to jeżdżą regularnie szynobusy łączące Czechy z Niemcami... Przez Polskę podróż trwa dłużej niz odcinki Czeski i Niemiecki razem wzięte ze względu na stan torów w Polsce. Nawet przystanku u nas nie ma gdzie koszt naprawy linii i postawienie dwóch przystanków jest 100X mniejszy niz w przypadku przywrócenia połączenia do Bogatyni... A Wy wierzycie ze to przejdzie :D Obłudnicy... To przywrócenie linii to strzal w kolano kolei dolnośląskich. Ponadto kopalnia nie wyrazi zgody na przejazd pociągów osobowych przez teren do nich należący. I o tym mówią od lat... Trochę logiki matołki
Cytować | Zgłoś administratorowi
-6 #3 Gg 2020-11-26 19:13
Do tego obłudnego miasteczka nawet dobrej drogi nie ma a oni chca tory kłaść. Kto tym cyrkiem steruje? Niech przystanek na zasyfialym zalewie zrobią żeby blisko do Aquaparku bylo...
Cytować | Zgłoś administratorowi
+10 #2 Bozena 2020-11-25 20:29
Czas najwyższy. Na dzień dzisiejszy łatwiej mieszkańcom jechać pociągiem do Czech czy do Niemiec jak podróżować po Polsce. Zwłaszcza, że pociągi towarowe do Zatonia dojeżdżają. Brakuje kilku kilometrów torów. Choć tory pewnie są, ale na pewno po tylu latach nieużywania do wymiany.
Cytować | Zgłoś administratorowi
-7 #1 Tu jest polska 2020-11-25 15:15
Wszedzie draki a tu pociag widac nie potrzebny
Cytować | Zgłoś administratorowi
Kategoria: Aktualności

Pozostałe informacje

Nocny pożar w Hradk…

24-01-2021 Wyświetleń:963 1 Komentarz

Krowy uciekły do Bo…

24-01-2021 Wyświetleń:1183 3 Komentarze

Spotkanie Grupy Robo…

22-01-2021 Wyświetleń:1044 15 Komentarzy

Poszukiwany z kradzi…

22-01-2021 Wyświetleń:683 Brak komentarzy

Zatrzymany za posiad…

22-01-2021 Wyświetleń:712 1 Komentarz

Ukradli samochód

22-01-2021 Wyświetleń:1306 Brak komentarzy

Kopalnia Turów: uzg…

22-01-2021 Wyświetleń:1584 4 Komentarze

Tymczasowe zmiany w …

20-01-2021 Wyświetleń:4668 54 Komentarzy

Poszukiwany listem g…

20-01-2021 Wyświetleń:1516 Brak komentarzy

Poszukiwany ENA zatr…

20-01-2021 Wyświetleń:820 Brak komentarzy

Pracowali nielegalni…

19-01-2021 Wyświetleń:1033 Brak komentarzy

Obowiązkowe testy d…

18-01-2021 Wyświetleń:1296 3 Komentarze

poniedziałek, styczeń 25, 2021