Cieszyn – Warszawa. 5 -19. 07 -2016r.

To już od 2007r. każde wakacje planujemy na rowerze. Zebraliśmy niezły materiał wiedzy, doświadczenia a przede wszystkim poznaliśmy najpiękniejsze zakątki Polski i nie tylko. Planując wyprawy wiemy, że najważniejsze bezpieczeństwo a dopiero później zabawa i spontaniczność. W tym roku oprócz samej jazdy na rowerze było wyjątkowo dużo zwiedzania i zabytków. Warszawa, Kazimierz Dolny czy Sandomierz to miasta, w których zatrzymaliśmy się na dłużej i poznawaliśmy pieszo. Każdy z nas (10 osób) na trasie widzi co innego, każdy ma inne zainteresowania na koniec opowiadamy i łączymy wspomnienia. Bywa i tak że niektóre miejscowości mijamy kolejny raz i zawsze jest inaczej. W Skawinie na rynku urzędnicy magistratu rozpoznali naszą grupę i oczywiście obdarowali wszystkich przewodnikami turystycznymi „Skarby blisko Krakowa”, natomiast pracownicy biura promocji Skawiny bezinteresownie wysłali do Bogatyni mapy, które nas bardzo ucieszyły.

Proponujemy innym „pokonać focha” i odwiedzić strony: www.gminaskawina.pl i skarby.bliskokrakowa.pl.

Sandomierz czy Kazimierz Dolny miasta z tradycjami i bogatą historią zrobiły na nas duże wrażenie, osobny rozdział to Warszawa. W dzisiejszych czasach tacy ludzie jak my w koszulkach z herbem Bogatyni jak zwykle zwracali uwagę przechodniów, grupa dobrze zorganizowana i widoczna. Co innego poruszanie się po wielkim mieście. Elektronika czyli smartfony i GPS poszły w ruch, a który tramwaj, czy autobus a może metro, z którego przystanku i żeby nie tracić niepotrzebnie czasu. W planie weekend w Warszawie więc bilet zniżkowy, senior ma taniej. Jeden bilet i jedziesz czym chcesz. Nasze bilety wyjeżdżone do ostatniej chwili nawet nocą. Dobrze jeśli w grupie są osoby sprawne w tych gadżetach, nam się udało bez pomyłki, bardzo dobrze. W domu w podsumowaniu wracasz do map, przewodników i porządkowania całej przejechanej już trasy, dzisiaj z wielu miejsc zwiedzanych zapamiętamy najbardziej:

Sandomierz królewskie miasto,

www.sandomierz.pl/dla-turysty/informacje-dla-turystow

Kazimierz Dolny – prawdziwa perła i niezwykle urokliwe miasto

www.kazimierz-dolny.pl/turystyka

Warszawa z hasłem „zakochaj się w Warszawie”. W naszej grupie z prowincji nie wszyscy zakochali się w stolicy. Musisz pojechać i sam sprawdzić, są tam miejsca konieczne do zobaczenia. W mieście dzieje się dużo, dobrze jest śledzić na bieżąco stronę internetową. Dla nas kłopotliwe było znalezienie niedrogiej dobrej polskiej kuchni z obiadem.

www.warsawtour.pl

W ciekawych pięknych miejscach, mieliśmy też chwile luksusu np. kawa i lody w Osieku, w ekskluzywnej restauracji „Molo”. W Sandomierzu koncert z muzyką reggae/ska i zespół Skampida, nagrany na króciutkich filmikach do wspomnień po latach. Kolejny raz nie ominęliśmy również Wieliczki, tylko po to żeby kupić pamiątki. Czersk to niewielka miejscowość niedaleko Warszawy, gdzie spędziliśmy nocleg w agroturystyce Jabłonka, u państwa Barbary i Marka Jabłońskich. Polecamy również ścieżkę rowerową wzdłuż wału z Czerska aż do Warszawy. W samej stolicy ponad 460 km ścieżek, ludzie śmigają na rowerach. Informacje turystyczne to miejsca do, których wiele z nas koniecznie musi trafić po mapy, pocztówki czy choćby po to by kupić tzw. „wizytki”. Dobry pomysł Dzienniki Turystyczne, które przyszły do nas z Czech i cieszą się już popularnością prawie w całej Polsce. Łatwizna, kupujesz naklejki „wizytki” i wklejasz na bieżąco, tworząc swój własny dzienniczek podróży.

Zachęcamy wszystkich, którzy dokumentują swoje wycieczki, sprawdźcie koniecznie:

pl.wander-book.com/co-jest-dziennik-turystyczny.htm

Powrót do Bogatyni podzielił grupę, Rysiek z Krzyśkiem pojechali dalej rowerem na Malbork – Gniezno, autem wróciło 4 osoby i pociągiem 4 osoby. Wspominamy Pendolino z podaną kawą w cenie biletu, elegancko i miło, rowerki blisko (po dwa w każdym wagonie) z miejscówkami.

Pisaliśmy już że na dobrą wyprawę składa się wiele osób, my działamy wspólnie, radość i porażki wspólne a prowadzący jeden Lechu.

Ciekawe dokąd w przyszłym roku?

Trasa bardzo ogólna:

Cieszyn – Pszczyna – Wadowice – Barwałd Górny – Pilcza Żelichowska – Skawina – Tarnobrzeg – Sandomierz – Solec nad Wisłą – Lipsko nad Wisłą – Białobrzegi - Kazimierz Dolny – Puławy - Gołąb – Czersk – Warszawa.

Do zobaczenia na trasie.

Galeria na: www.tmzb.eu i www.facebook.com/tmzb.eu.