Po burzliwej sesji przerwano jej dalszy przebieg. Podwyżek nie przegłosowano, ale temat powróci. Burmistrz wydał również specjalne zarządzenie, które ma zdyscyplinować (nie) płacących za wywóz nieczystości.

 

fot. "Okiem czytelników"

Jak opisaliśmy w artykule Będą wyższe opłaty za śmieci radni spotkali się, aby przegłosować uchwałę podwyższającą opłaty, Jak mogliśmy przeczytać w uzasadnieniu projektu ustawy "konieczne jest zwiększenie stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do kwoty 15,00 (z 7,5) zł miesięcznie/mieszkańca w przypadku, gdy odpady są zbierane w sposób selektywny i do kwoty 22,00 (z 15) zł miesięcznie w przypadku, gdy odpady nie są zbierane w sposób selektywny".

Urzędnicy uzasadniali, że wzrost stawek opłat środowiskowych za składowanie odpadów spowodowany jest przez "wzrost cen paliw i energii oraz zmiana w 2017 roku systemu odbioru odpadów z dwóch frakcji (sucha i mokra) do pięciu frakcji (papier, tworzywa sztuczne i metal, szkło kolorowe, szkło bezbarwne, odpady ulegające biodegradacji) powoduje, że koszty odbioru i zagospodarowania odpadów są dużo wyższe niż w latach ubiegłych". Nowe ceny miałby obowiązywać od 1 czerwca br. Ożywiona dyskusja spowodowała, że uchwały nie przegłosowano, a sesję przerwano. Nie można było dłużej kontynuować obrad, bo było już zaplanowane spotkanie z przedstawicielami miast partnerskich z Czech i Niemiec.

Dzień wcześniej burmistrz Wojciech Błasiak wydał specjalne zarządzenie określające procedurę kontroli realizacji obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy Bogatynia. Pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska oraz Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Miasta i Gminy w Bogatyni będą sprawdzać umowy i deklaracje "śmieciowe". Zakres przedmiotowy kontroli obejmuje przestrzeganie przez właścicieli nieruchomości zasad utrzymania czystości i porządku. Kontroli podlegają właściciele nieruchomości objęci systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Bogatynia. 

Wyboru podmiotów kontrolowanych urzędnicy dokonają losowo oraz na podstawie zgłoszeń dokonywanych przez podmiot odbierający odpady o niedopełnieniu obowiązku utrzymania czystości i porządku, w tym w szczególności w zakresie segregacji odpadów na danej nieruchomości (niezgodność ze złożoną deklaracją).

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.