Zdjęcie przykładowe, fot. archiwum
Poniżej lista naszych pięciu projektów, bardzo ważnych w walce z wykluczeniem komunikacyjnym na Dolnym Śląsku, które przeszły pozytywną weryfikację:
- rewitalizacja odcinka linii kolejowej nr 284 (Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój) w celu włączenia powiatu złotoryjskiego do sieci wojewódzkich kolejowych połączeń pasażerskich. Projekt ten jest jednocześnie niezbędny dla realizacji projektu rewitalizacji dalszego odcinka linii nr 284 od Jerzmanic-Zdrój do Lwówka Śląskiego;
- poprawa jakości połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem dzięki wznowieniu ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna oraz odbudowie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 Wrocław Główny – Kobierzyce;
- rewitalizacja linii kolejowej nr 181 Oleśnica – Syców – Kępno w celu umożliwienia utworzenia linii komunikacyjnej Wrocław – Oleśnica – Syców – Kępno – Wieluń oraz skomunikowania z Wrocławiem jakich miast jak Syców (woj. dolnośląskie), Kępno (woj. wielkopolskie) i Wieluń (woj. łódzkie);
- rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci wojewódzkich kolejowych połączeń pasażerskich.
Teraz w ciągu 12 miesięcy opracujemy dokumentację studyjną. Po drugim etapie projekty będą podlegały kolejnej ocenie, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej i kwalifikacja projektów do realizacji w Programie - dodaje marszałek.
Więcej na ten temat pisaliśmy w artykułach: Pociąg w Bogatyni do 2028 roku? oraz Skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska.