Po publikacji artykułu o remontach bogatyńskich dróg wojewódzkich nasz portal zalała fala komentarzy. Krytycznych w dodatku. Wszystkie pytają co z drogą z Bogatyni do Opolna - Zdroju i dalej do Sieniawki?

Remont cząstkowy drogi powiatowej nr 2361 D, fot.Okiem czytelników

Kilkadziesiąt komentarzy krytycznych w ciągu jednego dnia to dużo jak na pozytywną wiadomość (vide Podpisali! Będzie remont bogatyńskich dróg). Realizacja jest zaplanowana na okres od luty 2016 r. - styczeń 2019 r., a  łączna wartość dofinansowania projektu wynosi 5,65 mln euro. Nasi czytelnicy pytają jednak co z drogą powiatową 2361 D z Bogatyni do Sieniawki, która jest w stanie opłakanym (cała trasa ma ponad 12 km). Remont drogi jest w planach od kilku lat. Modernizacja jest również wpisana do "Strategi Rozwoju Powiatu Zgorzeleckiego do roku 2020", ba nawet planowane było finansowanie z tego samego programu co zatwierdzone drogi wojewódzkie (Polska – Saksonia 2014-2020). Co więcej planowane są również "poboczne" modernizacje przy wspomnianej drodze jak budowa ścieżki rowerowej do Opolna - Zdroju (vide Budżet Bogatyni na 2017. Co planują zrobić?) i ronda za 1,3 mln zł (vide Będziemy mieć w Bogatyni rondo).

Obecnie trwa remont cząstkowy trasy do Opolna - Zdroju od strony Bogatyni (Remontują drogę do Opolna - Zdroju (foto)), ale czytelnicy ripostują, że "sera szwajcarskiego" nie da się załatać gumofilcem i łopatą. To tylko prowizorka na przetrwanie. Remont kapitalny musi się odbyć, tylko kiedy? Przypomnieć jednak trzeba, że plany pokrzyżowała powódź. Droga powiatowa 2361D Bogatynia - Opolno była planowana do przebudowy. Niestety w związku z koniecznością odbudowy ul. Turowskiej (która to ulica również leży w jej ciągu) zniszczonej przez powódź, trzeba było z remontu tej drogi zrezygnować (Pieniądze z "powiatowej" promesy pójdą na ulice Turowską i 1-go Maja). Droga ta jest ważnym elementem komunikacyjnym i jej przebudowa została umieszczona jako cel strategiczny w "Strategi Rozwoju Powiatu Zgorzeleckiego do roku 2020". Remont jej (oraz kilku innych wymienionych dróg powiatowych) ma zwiększyć "korzyści ekonomicznych lokalizacji powiatu w obszarze europejskich i krajowych korytarzy transportowych poprzez pozyskiwanie infrastrukturalnych inwestycji krajowych i wojewódzkich. Rozwój infrastruktury drogowej". Remont czy raczej przebudowa miałby być sfinansowana z programów europejskich, których ramy czasowe, podobnie jak strategia wybiegają z końcem 2020 roku. 

W tym roku powiat na swoje drogi przeznaczy ponad 5,2 mln zł, wśród 5 inwestycji nie ma drogi 2361 D. 

Podziel się ze znajomymi!

W celu zapewnienia jak najlepszych usług online, ta strona korzysta z plików cookies.

Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na używanie naszych plików cookies.