Kolejna wycieczka rowerowa, zorganizowana przez „Bog – Tur” to wyjazd do Myšlevny (Czechy) na coroczny Międzynarodowy konkurs rzeźbienia w drewnie. Wyjazd w pochmurną sobotę 29.08.2015, tradycyjnie spod UMiG, grupy rowerowej w tym jedna białogłowa i tata z 11-letnim Piotrusiem.

Jedziemy przez Opolno-Zdrój do Kopaczowa następnie Zittau (Niemcy) i tu zaczynają się „schody”, bo droga wiedzie cały czas pod górę, górę i górę do Olbersdorfu, kurort Jonsdorf i przez las, piękną szutrową drogą do schroniska Rűbezahlabaude-Hubertusbaude na pograniczu Niemiec i Czech. Po drodze mijamy pieszych i rowerzystów, oczywiście pozdrawiamy się w rodzimych językach (cześć, hallo, dobry deň). Przy schronisku (jeszcze po stronie niemieckiej) zrobiliśmy krótką przerwę, a następnie najtrudniejszy podjazd do Myšlevny, leżące na wysokości 653 m n p m.

W Myšlevnych, już od kilkunastu lat odbywa się Międzynarodowy konkurs rzeźbienia w drewnie, piłami spalinowymi i innym sprzętem zmechanizowanym a członkowie Sekcji „Bog – Tur”, przyjeżdżają już po raz 6. Na polanie trwa konkurs oraz festyn, występują zespoły folkowe, młodzieżowe i ludowe, tłumy międzynarodowe, pieszych i rowerzystów, jako iż do Niemiec jest ok. 1,5 km, a Polski ok. 15 km. Podglądamy rzeźbiarzy przy pracy, odpoczywamy po trudnym podjeździe, uzupełniamy płyny, posilamy się, a następnie czas powrotu do domu.

Wracamy częściowo inną trasą, ale jak miło prawie cały czas z góry, przez Kurort Jonsdorf (gdzie obserwujemy kawalkadę pojazdów retro, motocykli i samochodów) Olbersdorf, Eichgraben, Hartau, czeski Hradek, Uhelną, polną ścieżką do Opolna-Zdroju i Bogatynia. Przejechaliśmy ponad 65 km w niezłej formie z postanowieniem przyjazdu za rok do Myšlevny na „Lužické Křivořezáni”.

Szczere słowa podziwu dla 11-letniego Piotrusia, który podjechał rowerem pod wszystkie wzniesienia i zadeklarował, iż weźmie udział w naszej następnej wycieczce rowerowej do chaty „Smedawa” na wysokości 847 m n.p.m.