Dzika i romantyczna, skalista sceneria surowej góry stołowej oraz najpiękniejsza górska twierdza w Niemczech to główne atrakcje siódmego etapu szlaku Malarzy.

7 października w grupie 11 osobowej pokonaliśmy 21 km z Gohrisch do Rathen. Najpierw dotarliśmy do wioski Pfaffendorf, a następnie dalej na górę stołową o tej samej nazwie. Na tej górze stołowej o wysokości 428 m n.p.m. wszystko, co ma do zaoferowania Szwajcaria Saksońska, skupia się w mniejszej skali: wąwozy, strome ścieżki, jaskinie, widoki itp. Na płaskowyż prowadzi kilka podejść. Jedna z nich prowadzi przez "Nadelöhr" (Oko Igielne) jest wąska i stroma, prowadzi po drewnianych i żelaznych schodach, ale robi wrażenie! Po drodze wstąpiliśmy zobaczyć 42 m skalna Igłę Barbarine. Dalej szlak prowadził w kierunku góry Quirl, gdzie znajduje się Jaskinia Diebskellera o długości 29 metrów i szerokości 8 metrów. Mówi się, że w 1885 roku zapewniała schronienie gangowi rabusiów. Następnie doszliśmy do miasta Königstein, mijając miejski kościół i dalej ścieżką wdrapaliśmy się do podnóża twierdzy Königstein. Szlak Malerweg prowadził następnie do wioski Thürmsdorf i do kaplicy Malerweg, skąd roztacza się wspaniały widok na twierdzę Königstein oraz dolinę Łaby. Po wzrokowej uczcie wyruszyliśmy do wioski Weißig, następnie Rathen, gdzie zakończyliśmy malowniczą trasę.