19 czerwca grupa z BOG-TUR już po raz trzeci wzięła udział w rajdzie organizowanym przez Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych Oddział w Bolesławcu. Celem imprezy jest popularyzacja turystyki pieszej uprawianej również nocą a także zdobywanie odznak turystycznych. Po wybraniu trasy wyruszyliśmy o zachodzie słońca z Bełczyny zielonym szlakiem na Ostrzyce

Jest to wzniesienie o wysokości 501 m n.p.m. leżące w południowo-zachodniej części Pogórza Kaczawskiego, na Wysoczyźnie Ostrzyckiej w powiecie złotoryjskim. Wulkaniczna góra o kształcie stożka zwana ze względu na swój kształt Śląską Fudżijamą zbudowana jest z odmiany bazaltu-bazanitu, który tworzy regularne słupy. W szczytowej partii wzniesienia położonej powyżej 450 m n.p.m. otworzono rezerwat przyrody Ostrzyca Proboszczowicka o powierzchni 3,81 ha, w którym przede wszystkim chronione jest bazaltowe gołoborze i porastająca je roślinność naskalna, jest też doskonałym punktem widokowym.

Po wejściu na szczyt jedyną dopuszczalną w rezerwacie ścieżką kamiennymi schodami, podziwialiśmy przepiękne widoki a potem nasza Przewodniczka M. Satoła przybiła nam potwierdzenia zdobycia góry w książeczkach Sudeckiego Włóczykija . Dalsza trasa powiodła nas przez las do Twardocic, po drodze najpierw lunął deszcz a potem gdy wyszliśmy na drogę między łąkami, pojawiła się tęcza, staliśmy chłonąc piękno tego zjawiska. Po sesji zdjęciowej pomaszerowaliśmy dalej do Czaple następnie Nowej Wsi Grodziska a stąd w całkowitych ciemnościach na zamek Grodziec.

Późnogotycka budowla położona na wzgórzu o tej samej nazwie na wysokości 398 m n.p.m. W 1951 roku został wpisany do rejestru zabytków Narodowego Instytutu Dziedzictwa. Dziś dzierżawcą jest Pan Zenon Bernacki, który tchnął nowego ducha w mury tego zamku organizując tu miejsca noclegowe oraz wiele imprez np. Turniej Rycerski , Międzynarodowe Biesiady Zespołów Kresowych, a także jest współorganizatorem naszego rajdu, brawo!

Na górze czekali na nas znajomi z poprzednich rajdów, z przyjemnością napiliśmy się gorącej herbaty a także upiekliśmy kiełbaski grzejąc się przy ognisku. Tak wzmocnieni wzięliśmy udział w zorganizowanych konkursach i tak w konkursie „Bieg na zamek o nagrodę Kasztelana” Tomasz Kącki zajął III miejsce, w konkursie „Zdobytych odznak turystycznych” byliśmy bezkonkurencyjni i zajęliśmy I miejsce Zdzisia Kluczyk i II miejsce Andrzej Zambrowski a w konkursie krajoznawczym Janusz Baranowski zdobył II miejsce (tak jak w zeszłym roku). W konkursie „Co widać na niebie” Damian Kącki zajął IV miejsce. Okazaliśmy się też najlepszą drużyną w konkursie zespołowym „Ocena kwalifikacji turystycznych” zajmując I miejsce drużyna A, III miejsce drużyna B oraz V miejsce drużyna C - Hura! O wschodzie słońca pożegnawszy się z uczestnikami rajdu pojechaliśmy do domu zabierając ze sobą zdobyte nagrody a także miłe wspomnienia.

Relację spisała B. Pikulska-Baranowska, a zdjęcia zrobił J. Baranowski.