Jako że pogoda nie ułatwiała nam zadania, każdy hologram przed odrysowanie musiał być dokładnie osuszony, fot. Franciszek RomaniakW deszczowy czwartek 08.09.2011 r. z Bogatyni o godzinie 8.30, 11 osobowa grupa członków Sekcji Turystyki Rekreacyjnej „Bog – Tur”, trzema samochodami wyjechała do Szklarskiej Poręby

Pojechali, aby przejść Magiczny Szlak Ducha Gór, szlak wytyczony przez informację Turystyczną Urzędu miasta w Szklarskiej Porębie, zabawa polega na przejściu 13 zaznaczonych punktach oraz odwzorowanie na kartkach papieru t z „hologramów”.

Po przyjeździe i wykupieniu teczek (5 zł) z materiałami pod nazwą „Księga Skarbów” tj. przewodnik z opisem i mapką, notes i ołówek do odrysowania „hologramów”, rozpoczęliśmy wędrówkę wg mapki.

Rozpoczęliśmy wycieczkę od „zakrętu śmierci”, tam też został naniesiony na kartkę z notesu pierwszy hologram, jako że pogoda nie ułatwiała nam zadania, każdy hologram przed odrysowanie musiał być dokładnie osuszony.

Następne odwzorowane hologramy to herb Szklarskiej Poręby, skałki Karczmarz, Krucze Skały, Wodospad Kamieńczyka w schronisku koło wodospadu zrobiliśmy krótki popas na posiłek i podsuszenie się.

Przy prawie ciągle podającym deszczu zeszliśmy do Karkonoskiego Centrum Edukacji Ekologicznej a dalej Leśna Huta, Stara Chata Walońska w niej piękna wystawa kamieni i minerałów oraz wiele rzeźb. Czarnym szlakiem poszliśmy do wodospadu Szklarki, oczywiście wszędzie odrysowaliśmy hologramy.

Trzy ostatnie punkty to Lipa Sądowa, Chybotek oraz Złoty Widok, niestety nie był taki złoty, mgła i padający deszcz skutecznie ograniczały ładny widok.

Ze względu na brzydką pogodę odpuściliśmy wejście na ostatni punkt z mapki Schronisko Szrenica (wejście indywidualne). Zmęczeni ale zadowoleni wycieczkę zakończyliśmy po godzinie 18.

Jednak mimo nie najlepszej pogody na szlaku spotykaliśmy sporo turystów, pozdrawiających się a to po czesku, niemiecku czy w ojczystym języku.